" setitis tinta bisa bercerita seribu hikayat menggegar dunia"

Alasan dunia ini diciptakan adalah untuk mengungkapkan
apa yang harus diketahui.

Dia menciptakan apa yang diketahuiNya
tanpa kelahiran dan rasa sakit,
engkau tidak dapat bermalas-malas barang sekejap
sampai hakikat dirimu diketemukan pada saatnya. ~JALALUDIN AR RUMI~

Bulan ke sembilan

Segala puji Bagi Allah



Ramadhan yang sibuk. Ramdhan yang berlaianan suasana sekitar dan keadaannya dari tahun-tahun lalu. Bagaimanapun saya sangat mengharapkan Allah selalu berikan peluang pada saya dan semua untuk terus dalam ketaatan terhadapNya biar di mana pun saya berada. di langit mana pun saya junjung tetaplah Ramdhan bulan yang tak menunggu sesiapa. tadi, pulang dari terawikh, terlihat bulan yang sudah 'mengecil' semula selepas dua hari lepas, cerah indah, sempurna bulatannya. Jadi, saya perlu sedar, dan jangan bertangguh kerana Ramadhan sudah separuh dilalui. Teruskan pecutan anda!


untuk dia yang 'merayu' post ini, sila komen. ok tak., tapi, silalah panjang-panjangkan kepada kawan-kawan anda di laman sosial. 

(you know who are you, rite?)

sampai di sini saja. 

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...