" setitis tinta bisa bercerita seribu hikayat menggegar dunia"

Alasan dunia ini diciptakan adalah untuk mengungkapkan
apa yang harus diketahui.

Dia menciptakan apa yang diketahuiNya
tanpa kelahiran dan rasa sakit,
engkau tidak dapat bermalas-malas barang sekejap
sampai hakikat dirimu diketemukan pada saatnya. ~JALALUDIN AR RUMI~

RAB'AH BERDARAH



Semasa dalam perjalanan pulang dari rumah pakcik menghantar abah yang baru boleh pulang dari hospital, saya sengaja mengeluarkan diri saya dari kesedihan melihat abah yang tak banyak daya, lebih baik saya melayan buku puisi di tangan. dan dengan sendirinya kondisi di dalam tren yang aman-aman jam 8 pagi itu membuatkan saya ralit mencarit.

menaip sebenarnya, sehinga sedar-sedar, terlepas perhentian. Nasib baik boleh berhenti di lain perhentian. 

Jadi, inilah dedikasi buat warga Mesir, sekaligus luahan kegeraman saya. Ya, puisi ini sarat dengan emosi. 
RAB'AH BERDARAH

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...